Filters

• Resultaten gevonden in

Henry Schein doneert 2,5 miljoen persoonlijke beschermingsmiddelen aan Brazili

Henry Schein doneert 2,5 miljoen persoonlijke beschermingsmiddelen aan Brazilië en India

Henry Schein doneert meer dan 2,5 miljoen persoonlijke beschermingsmiddelen en infectiebeheersingsitems aan niet-gouvernementele organisaties voor zorgpersoneel aan de frontlinie in Brazilië en India

Melville (NY) | 26 mei 2021

Donaties worden gedistribueerd via C.H. Robinson aan zorgsystemen en belangrijke gebieden door Direct Relief, Heart to Heart International, IsraAid, MAP International en Project HOPE
Henry Schein, Inc. (Nasdaq: HSIC) heeft in samenwerking met C.H. Robinson en de C.H. Robinson Foundation aangekondigd dat het bedrijf meer dan 2,5 miljoen persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM) en infectiebeheersingsitems zal doneren via Henry Schein Cares, het programma voor maatschappelijk verantwoord ondernemen van het bedrijf, om de veiligheid van zorgpersoneel aan de frontlinie in Brazilië en India te bevorderen dat de recente opleving van COVID-19-gevallen probeert te bestrijden.
Tot de donatie behoren N95-mondkapjes, niveau 1-mondkapjes, niveau 2-mondkapjes, overalls, handreinigingsmiddelen, polszuurstofmeters, beschermjassen en gelaatsmaskers. In samenwerking met logistiek partner C.H. Robinson zal Henry Schein deze producten aan verschillende niet-gouvernementele organisaties (ngo's) doneren. De ngo's zullen deze donaties vervolgens leveren aan zorgsystemen en belangrijke gebieden in Brazilië en India.
Tot de ontvangers in India behoren momenteel het Baptist Hospital in Bangalore, LNJP Hospital in New Delhi, All India Institute of Medical Sciences in New Delhi, Deenanth Mangeshkar Hospital in Pune, Nair Hospital in Mumbai en de deelstaat Maharashtra. In Brazilië worden items geleverd aan zorgpersoneel in Rio de Janeiro en de deelstaat Sergipe.
“Het is van essentieel belang dat wij de opleving van COVID-19-gevallen in Brazilië en India, waar de uitbraak zeer ernstig is, helpen te bestrijden,” aldus Stanley M. Bergman, Chairman of the Board en CEO van Henry Schein, Inc. “Samen met onze ngo-partners zullen wij doorgaan met de urgente taak om de veiligheid van de zorghelden die zorgen voor patiënten met het COVID-19-virus te verbeteren.”
De ngo-partners van Henry Schein zijn:
  • Direct Relief is een humanitaire hulporganisatie die actief is in alle 50 staten en meer dan 80 landen, met als doel om de gezondheid en het leven van mensen die zijn getroffen door armoede of rampspoed te verbeteren, ongeacht politiek, religie of financiële draagkracht;
  • Heart to Heart International is een mondiale humanitaire organisatie die wereldwijd de toegang tot gezondheid verbetert en reageert op behoeften van mensen die zijn getroffen door rampspoed;
  • sraAID is een niet-gouvernementele organisatie uit Israël die overal ter wereld met gerichte humanitaire hulp reageert op noodsituaties;
  • MAP International is een humanitaire non-profit organisatie die medicijnen en medische voorzieningen levert aan miljoenen mensen wereldwijd, zodat ze zo optimaal mogelijk een volwaardig leven kunnen leiden; en
  • Project HOPE is een mondiale gezondheids- en humanitaire hulporganisatie die als doel heeft om wereldwijd lokale zorgmedewerkers te ondersteunen, zodat zij levens kunnen redden.

Download persbericht (PDF)