ETHISPHERE ROEPT HENRY SCHEIN, INC. VOOR DE 11E KEER UIT TOT EEN VAN DE

ETHISPHERE ROEPT HENRY SCHEIN, INC. VOOR DE 11E KEER UIT TOT EEN VAN DE "WORLD'S MOST ETHICAL COMPANIES" VAN 2022

Melville N.Y. | 15 maart 2022

Erkenning voor bedrijven die uitzonderlijk leiderschap tonen en zich inzetten voor zakelijke integriteit door de beste praktijken op het gebied van ethiek, compliance en bestuur
Henry Schein, Inc. (Nasdaq: HSIC), 's werelds grootste leverancier van producten en diensten voor professionele tandheelkundige en medische praktijken is door Ethisphere, drijvende kracht achter wereldwijd geldende normen voor ethisch ondernemen, uitgeroepen tot een van de World’s Most Ethical Companies van 2022.
Henry Schein ontvangt de erkenning voor het elfde achtereenvolgende jaar en is de enige winnaar uit de categorie gezondheidsproducten. In 2022 is de eer ten deel gevallen aan 136 bedrijven uit 22 landen en 45 branches.
"Sinds de oprichting van Henry Schein 90 jaar geleden zijn we toegewijd aan de overtuiging dat 'goed doen', voor de beroepen en gemeenschappen die we bedienen, het bedrijf in staat stelt om 'goed te doen'," aldus Stanley M. Bergman, Chairman of the Board en Chief Executive Officer van Henry Schein. "Deze erkenning is een bewijs van onze jarenlange toewijding om in de behoeften van de samenleving te voorzien en tegelijkertijd de hoogste ethische normen na te leven. Namens de meer dan 21.600 Team Schein-leden, zijn wij vereerd om voor de elfde keer te worden uitgeroepen tot een van de World's Most Ethical Companies. We zijn geïnspireerd door deze erkenning om onze sociaal verantwoorde en duurzame benadering van zakendoen verder te bevorderen zodat ons bedrijf zijn steentje blijft bijdragen aan een gezondere, meer inclusieve en meer welvarende toekomst voor iedereen".
De World’s Most Ethical Companies is gebaseerd op de Ethics Quotient® van Ethisphere. De beoordeling omvat meer dan 200 vragen over cultuur, milieu- en sociale praktijken, ethiek en compliance-activiteiten, bestuur, diversiteit en initiatieven om een sterke waardeketen te ondersteunen. Het proces dient als een kader om de dominante praktijken van organisaties in verschillende branches wereldwijd vast te leggen en classificeren.
"We blijven geïnspireerd door de winnaars van de World's Most Ethical Companies en hun toewijding aan integriteit, duurzaamheid, bestuur en gemeenschap", zegt Timothy Erblich, CEO van Ethisphere. "We feliciteren Team Schein dat ze voor het elfde jaar zijn uitgeroepen tot een van de World's Most Ethical Companies en prijzen de voortdurende toewijding van Team Schein Leden voor het werken aan een sterk, ethisch bestuur."
Ethiek en prestaties
De Ethisphere 2022 Ethics Index, de verzameling van beursgenoteerde bedrijven die dit jaar zijn uitgeroepen tot de World's Most Ethical Companies, heeft het de afgelopen vijf kalenderjaren 24,6 procentpunt beter gedaan dan een vergelijkbare index van 'large cap'-bedrijven.
De "Ethics Premium”, Ethisphere’s aanduiding voor betere prestaties, is consistent gebleven sinds Ethisphere begon met het bijhouden van de prestaties van de winnaars.
Winnaars
De volledige lijst met de World’s Most Ethical Companies van 2022 is te vinden op https://worldsmostethicalcompanies.com/honorees.