Henry Schein, Inc. genoemd voor de

Henry Schein, Inc. genoemd voor de "Change the World”-lijst van het tijdschrift FORTUNE®

Onderneming oogst erkenning voor rol als medeoprichter en belangrijkste partner uit de privésector van het 'Pandemic Supply Chain Network

Melville NY (US) | 23 september 2020

Henry Schein, Inc. (Nasdaq: HSIC) heeft bekendgemaakt dat de onderneming is genoemd voor de "Change the World”-lijst van het tijdschrift FORTUNE®, een jaarlijkse ranglijst van ondernemingen die een positieve maatschappelijke impact hebben via activiteiten die deel uitmaken van de basisbedrijfsstrategie. Henry Schein wordt genoemd vanwege de rol die het bedrijf heeft gespeeld bij de oprichting van het Pandemic Supply Chain Network (PSCN), een publiek-private samenwerking die als doel heeft levens te redden door de veerkracht van de wereldwijde toeleveringsketen in de gezondheidszorg te versterken in geval van een pandemie. Henry Schein is de belangrijkste partner uit de privésector van het PSCN.
Het PSCN, mede opgericht door Henry Schein, is een publiek-privaat initiatief dat de privésector verenigt met internationale organisaties, waaronder de Wereldgezondheidsorganisatie, het Wereldeconomisch Forum, het World Food Programme van de Verenigde Naties, de Wereldbank, de Amerikaanse Centers for Disease Control, UNICEF en circa 60 fabrikanten en leveranciers uit de gezondheidszorg, om een gemeenschappelijk engagement te steunen. Sinds de oprichting van het PSCN heeft Henry Schein als belangrijkste partner uit de privésector hard gewerkt om een platform te ontwikkelen voor gegevensuitwisseling, marktzichtbaarheid en een operationele coördinatie voor producten uit de gezondheidszorg, om zo de wereldwijde vraag en voorraad beter op elkaar af te stemmen. De vertrouwensrelatie tussen de sectoren die via het PSCN tot stand is gebracht, heeft een cruciale rol gespeeld om het delen van informatie mogelijk te maken en om de belangrijkste spelers in staat te stellen samen de logistieke uitdagingen als gevolg van de wereldwijde pandemie het hoofd te bieden.
“Henry Schein wordt gedreven door een gevoel van verantwoordelijkheid en een duidelijke missie en wij zijn vereerd dat we genoemd zijn voor de ‘Change the World’-lijst van het tijdschrift FORTUNE® voor onze blijvende inzet voor deze waarden,” aldus Stanley M. Bergman, Chairman of the Board en Chief Executive Officer van Henry Schein. “Sinds onze oprichting in 1932 geloven wij bij Henry Schein er steevast in dat we onze troeven als bedrijf kunnen gebruiken om een positief verschil te maken in de maatschappij. Via het Pandemic Supply Chain Network hebben wij de gelegenheid gehad om samen te werken met leiders uit alle domeinen van de maatschappij om samen bij te dragen aan een veiligere wereld dankzij een betere paraatheid en reactie in geval van een pandemie.”
Vanaf het begin van de COVID-19-pandemie aan het einde van 2019, heeft het PSCN een actieve rol gespeeld bij de ontwikkeling van essentiële tools om de toeleveringsketen te versterken, waaronder belangenbehartiging, inkoop en productaanbevelingen. De langdurige leiderschapspositie van Henry Schein in het PSCN heeft de onderneming nieuwe inzichten gegeven met betrekking tot de reactie op de COVID-19-pandemie, met name het bepleiten en opstellen van richtsnoeren voor het correcte gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM) om zo het verstandig inzetten van PBM te bevorderen. De samenwerking van de onderneming met de partners in het PSCN versterkt het engagement van Henry Schein ten aanzien van publiek-private samenwerkingen als middel om complexe maatschappelijke problemen aan te pakken.
De “Change the World”-lijst van het tijdschrift FORTUNE® huldigt ondernemingen en leiders die het maatschappelijk doel onderschrijven en beseffen wat de toegevoegde waarde is voor het bedrijfsleven en de samenleving. FORTUNE® beoordeelt de ondernemingen op basis van meetbaar sociaal effect, bedrijfsresultaten, innovatiegraad en bedrijfsintegratie. Ga naar https://fortune.com/change-the-world/ om de volledige lijst te bekijken.